Bu sayfadan alıntıdır
http://okudunmu.org/forum/index.php?topic=25.msg83#msg83 Adaletsizlik
(ZULÜM) konusunda uyarıcıları
neden hafife almayalım?(Zulüm: Zulmet, Gerçeği Karartmak)
Biz AZAB edici olmadık, bir Resul beas etmedikçe (vazifelendirmedikce, göndermedikce) (İSRA 15)(
"AZAB" edilmek =
Sıkıntı veren SONUÇLARI YAŞAMAK Yani
sanıldığı gibi AZAB, yalnızca bir gün gidilecek CEHENNEM
anlamında değildir)
Bakınız = AZAB RESUL,
“Nebi” demek
değildir.
Bir durumu
İRSAL eden
(ulaştıran, aktaran) resulluk yapmış olur.
- - -
"
RESUL"ü mutlak
peygamber (
nebi) olarak algılarsanız,
UYARILMAK ve HELAK EDİLMEK için illa ki
peygamber gelmesi gerekir.
Oysa
TARİH bilimi tüm kavimlere
Nebi (peygamber) geldiğini doğrulamıyor.
Ancak uyarıcılar hep var oldu.
("Peygamber" Farsça olup, anlamları allak bullak eden bir kelimedir)
- - -
Nebilerin ise
"Resul"lük zaten
asli işlerindendir.
Nebiler
vazifelidir ve vazifeyi
yapmaya memurdur.
Amir hüküm gelmiştir, kavmine/ümmetine vazifeyi icraaya memurdur.
Hatem olan, sona eren RESUL'lük değil
NEBİ'lik dir.
.. ve
hâtemen nebiyyine (Ahzab-40)
Nebilerin işlerini yapan
herkes o an için
RESUL hükmündedir,
Nebi’nin Resul’ü.
ve mâ kunnâ muazzibîne hattâ neb’ase resûlâ (İSRA 15)
Biz AZAB edici olmadık, bir Resul beas etmedikçe (vazifelendirmedikce, göndermedikce)
Bunu,
“peygamber göndermedikçe” şeklinde çevirip
anlamı berbat ederler.İRSAL = Aktarma, yerine ulaştırma.
İrsaliye kesilir hani, mal sevk ederken. Sevkin belgesi =
İrsaliye.
Yanlış veya eksik bilgiler,“Kitab verilmiş peygamberlere Resul denir.”Yanlış.
Ümmül Kitab'dan (
ana kitabdan)
az veya
çok bilgili olduğu için
RESUL hükmünü almıştır.
Her döneme göre, o dönemin
zirve RESUL'ü, o dönemin
NEBİLERİ dir.
Yani, bir NEBİ, ümmetinin
en üst dereceli RESUL’u dür.
Kitab'daki asli bilgiye sahip olan
KAYNAK kişidir.
RESUL kavramı Kur-an'da mesela
Cin ve
Melekler için de kullanılır.
Örnek, Belkıs'ın Süleyman'a (as) gönderdiği Resuller der (Neml 35)
O cinler,
“Kitab verilmiş Nebi”miydi ki Resul
dendi?
Yani,
"Kitab" kavramı hakkındaki eksik bilgi.
Enam 61 de
Ölüm Melekleri için
RESUL der.
Zuhruf 80'de
Kiramen Kâtibin için
RESUL der.
Ankebut 31'de
azab melekleri için
RESUL der.
Hacc 75'de
insan ve
meleklerden RESUL seçildiğini bildirir.
İbrahim Suresi ayet 4'de de her kavme
kendi lisanından Rasul geldiğini bildirir.
Kendi Lisanından olmasını;
kavmine,
anlayabileceği şekilde
konuyu izah edebilmesi, aktarabilmesi için
gereken şartlar olarak düşünebiliriz,
akl'etmeleri
(bağlantı kurabilmeleri) için izah edilmiş olması gerekir.
Ve mâ erselnâ min resûlin illâ bi lisâni kavmihî li yubeyyine lehum, fe yudillullâhu ...
1. ve mâ erselnâ : ve biz göndermedik
2. min resûlin : resûlden (resûl olarak), bir resul
3. illâ
(mâ ... min ... illâ) : ancak, dışında
: (hiçbir ... yoktur)
4. bi lisâni : lisanı ile
5. kavmi-hi : onun kavmi, kendi kavmi
6. li yubeyyine :
anlatması için, beyan etsin, açıklasın diye7. lehum : onlara
8. fe : artık, bundan sonra, öyleyse
9. yudillu allâhu :
Allah dalâlette bırakırŞimdi başa dönüp bir daha düşünelim;
"bütün kavimlere
peygamber geldi,
peygamber gelmeden helak edilmedi".
Oysa
TARİH bilimi bunu doğrulamıyor.
Resul kavramı
NEBİ ile
karıştırılınca böyle zannediliyor.
İSRA 15 ayeti darmadağınık oluyor.
ve mâ kunnâ muazzibîne hattâ neb’ase resûlâ (İSRA 15)
Biz AZAB edici olmadık, bir Resul beas etmedikçe (vazifelendirmedikce, göndermedikce)
* * *Nisâ Suresi 147. AyetEğer
şükreder ve iman ederseniz Allah size azabı niye yapsın?
Allah,
şükredenlerin mükafatını veren ve her şeyi bilendir.
Mâ yef’alu(A)llâhu bi’ażâbikum in şekertum veâmentum(c) vekâna(A)llâhu şâkiran ‘alîmâ(n)Soru:
Şükür nedir? Cevap: Verilen
Nimetin GEREĞİNİ YAPMAK.
Soru: En
BÜYÜK nimet nedir?
Cevap:
AKIL.
Soru:
AKIL (akl) nedir
Cevap: Bağ,
bağlantı kurmakSoru: Bağlantının "En ÖNEMLİ"si nedir?
Cevap: Olanlar (bilinen) ile bağlantı kurup, OLACAKLARI görmek.
Soru:
GÖRMEZ isek ne oluyor?
Cevap:
İSRA 15 oluyor.Ezbere yaşadığımız bilgileri
GÜNCELLEME ve yerli yerine oturtma dileği ile.
Uydurduğum İSMET (kusursuzluk) inancı TAHRİF ne ola ki? Merak ediyorsanız TIKLAYABİLİRSİNİZ “TAHRİF”: “Kelimeyi değil ANLAMI DEĞİŞTİRMEK” demektir.İbni Abbas
Bir kısmını bizlerden gizledikleri Kitabı Mukaddes
»»» https://youtu.be/PYkBWAznXjU?t=73 (Maide 15)