Gönderen Konu: "Düşmüş Melek" kavramına itirazın sebebi  (Okunma sayısı 404 defa)

MASI

  • Faydalan Bu Zat'dan
  • *****
  • İleti: 4312
    • OKUDUN MU
"Düşmüş Melek" kavramına itirazın sebebi
« : 15 Mayıs 2018, 10:46:37 »
Her şeyin yapısı zaten meleki yapıdır (buna kuvve, esma mertebesi de denir)
Meleklere imanın aslı bu olmalı.

En kesif mertebe EF'AL
Yani FİİL, yani bedenlenmiş halin faaliyeti, haraketi,
beden bazen madde, bazen başka şeyler, bedenin haraketi (işlevlerini yürütmesi) FİİL=EF'AL

Ef'al boyutunun bir üstü (bir üst latif mertebesi) ESMA
ESMA;
kuvve, bilgiyi de içeren enerji, melekut mertebesidir.

Esma'nın bir üst latif hali SIFAT
SIFAT da ZAT'ın gereği.

Buradan yola çıkınca;
En KESİF hal ile görünüş (zuhur, tecelli) meleki boyutun bir ALT hali.

Bu sebeple;
her şeyin (eşyanın) bir üst (latif) hali Melekut mertebesi.
O taktirde her şeyin bir üst haldeki mertebesi MELEK (esma, bilgi içeren kuvve).
Meleki mertebe yani kademe (esma, bilgiyi de içeren enerji, kuvve)
 
Her şeyin aslının MELEK olduğu gibi
Bütün cinlerin de aslı MELEK dir,
Meleki (kuvve, enerji) boyutunun daha kesif hale gelmesine bedenlenme ve
bedenlenmenin gerekliliği olan faaliyete, haraketlere EF'AL - FİİL deriz.

CİN;
Her şey gibi o da "Melek"lerden bedenlenmiş ama
madde olarak bedenlenmemiş ve
İRADE verilmiş olana CİN diyoruz
(ki cin - cenne "örtülü" demektir, madde bedeni olmadığından görülmeyen)

"Düşmüş melek" kavramı
Bugünkü mevcut olan TEVRAT-İNCİL'de anılan "düşmüş melek" kavramlarına
Hayır, melekler Allah'a isyan etmez!
diye karşı çıkanlar var.
Her şeyin aslının (mertebesinin bir halinin) melekut mertebesi olduğunu anlar isek,
"düşmüş melek" kavramına da pek itiraz edilmez sanırım.

Tekrar edelim
Meleklere imanın aslı bu mertebeyi anlamak olmalı.
Vallahu a’lem