Gönderen Konu: 1,5 milyar dolara yapılacak köprü 12.5 milyar dolara ÖZEL SEKTÖRE yaptırılır?  (Okunma sayısı 66 defa)

MASI

  • Faydalan Bu Zat'dan
  • *****
  • İleti: 2516
    • OKUDUN MU
1,5 milyar dolara yapılacak köprü
12.5 milyar dolara ÖZEL SEKTÖRE neden yaptırılır?
Onun Bunun veledleri OLDUKLARI İÇİN
TABİİ Kİ YARGILANACAKSINIZ..







Hizmet dedikleri
geçsen de geçmesen de
Müteahhid firmaya ödüyorsun

Beş kuruş para vermeden yaptırdık (!)
USD üzerinden taahhüd ve geçiş sayısı

Avrasya Tüneli geçiş garantisi 68.000
Avrasya Tüneli geçen araç 34.000

Osmangazi köprüsü geçiş garantisi  40.000
Osmangazi köprüsü geçen araç 14.000

Yavuz Sultan Selim köprüsü geçiş garantisi  135.000
Yavuz Sultan Selim köprüsü geçen araç 32.000

Araç geçmiyor ama para tıkır tıkır ödeniyor
Geçen bir senede 2.410.000.000 TL firmaların cebine koyulan zarar
Bu para ile 1 Osmangazi köprüsü inşaa edilebilir
Devlet bu zararla 2-3 senede 3 köprü inşaa ederdi.
Oysa devlet 20 sene, 25 sene, 30 sene bunların cebine tıkır tıkır ödeyecek

Peki paralar KİMLERE aktarılıyor => TIKLAYABİLİRSİNİZ

Ülkemizin "YOL" unma versionları
17.000 km yol yapılmış
Kabaca ortalama duble yolun max maliyeti 1.000.000 TL/km
17 bin km yol 17.000.000.000 TL yapar.
İktidar başa geldiği zaman 200 milyar dolar olan borç, bu gün 1 trilyon dolar
Borç 800 milyar dolar arttı.
USD 4 liradan 3,2 trilyon TL yapar
Bu para ile tam 3,2 milyon km yol yapılır.
Bu para ile dünyanın tamamını asfalt yaparsın.

ÇANAKKALE BOĞAZINDAN NEYİ GEÇİRECEKLER?
Çanakkale Boğazından 2017 yılında feribotla günde       7.837 araç geçmiş.
Çanakkale Köprüsü için verilen günlük geçiş garantisi 30.000


Osmangazi Köprüsü yapım maliyeti: 2 milyar 355 milyon TL
1 yıllık zararı : 2 milyar 410 milyon TL
Bu zararı kim ödeyecek : Halk
Kaç yıl ödeyecek : 30 yıl
Bu köprüyü kim savunuyor: Halk
O halde öde..
Vay Türkiye'm...
 “Rabbim, şâyet dileseydin daha önce onları ve beni helâk ederdin.
İçimizdeki sefihlerin (beyinsizlerin) yaptıklarından dolayı, bizi helâk mı edeceksin?.. "
A'RAF-155



Devletin kasasına Ali Cengiz oyunu!
GERÇEK MALİYETİN 22 KATI
Milyonluk ihalelerdeki kayırmayı Sayıştay raporu ortaya çıkardı.
Sayıştay’ın raporuna göre Ulaştırma Bakanlığı’nın verdiği ihalede
maliyet 231.8 milyon lira iken,
bedel olarak 658 milyon lira ödendi.

Ulaştırma Bakanlığı'nın milyonluk ihalelerinde kayırma ortaya çıktı.
Sayıştay raporuna göre bakanlık projeleri maliyetinin çok üzerinde bedel ve gecikmeyle tamamlanıyor.
Sayıştay, bu şekilde verilen bir projede maliyetin 231.8 milyon lira olmasına rağmen
firmaya 658.5 milyon lira ödendiğini ortaya çıkardı.
Bakanlık, “Takdir bizim” derken
Sayıştay'ı da “mantıksızlıkla” suçladı.

Sayıştay raporuna göre “Ali Cengiz oyunu” şöyle işliyor:

“Birim fiyat teklifli ihalelerde, istekliler bazı iş kalemlerine aşırı yüksek fiyat teklifi veriyorlar.
İşin önemli bölümü oluşturan iş kalemlerine ise aşırı düşük teklif verip, toplam fiyat teklifini düşük seviyeye çekiyorlar.
İmalat aşamasında ise aşırı yüksek teklif verilen işler yapılıyor, düşük fiyat teklif edilen kısımlar ise yapılmadan iş teslim ediliyor.”

GERÇEK MALİYETİN 22 KATI

Sayıştay, bulgusuna dayanak olarak, isim vermeden bakanlığın bir projesine atıfta bulunarak şu tespitleri yaptı:

– Yüklenici tarafından güzergah kazı işleri için verilen birim fiyat teklifi, maliyet hesabındaki birim fiyatın 9 katı,
güzergah dolgu işleri için verilen birim fiyat teklifi ise 22 katıdır.
Bu oranlar öylesine yüksek ve toplam teklif bedeli üzerinde o kadar etkilidir ki,
yüklenicinin ihaleyi alabilmesi için projenin yüzde 90'ını oluşturan kalemler için aşırı düşük fiyat teklif etmesi gerekmiştir.

– Yaklaşık maliyetteki ağırlığı yüzde 12 olan güzergah işlerinin yüklenicinin toplam teklifindeki ağırlığı yüzde 94'tür.
Bir başka deyişle, yüklenici vermiş olduğu teklifle yaklaşık maliyeti 84 milyon TL olan güzergah işlerini 517 milyon TL'ye yapmayı,
yaklaşık maliyeti 627 milyon TL olan projenin geri kalan kısmını ise 31 milyon TL'ye yapmayı taahhüt etmiştir.

– Yaklaşık maliyeti 711 milyon TL olan proje, 549 milyon TL'ye ihale edilmiştir.
İşin devamı sırasında düşük fiyat teklif edilen menfez, altgeçit, köprü, viyadük, tünel, güzergah kazı ve dolgu işi miktarları artırılmıştır.
Böylece yüklenici teklifinin yüzde 94'ünü oluşturan güzergah kazı işleri bedeli toplam imalatın yüzde 99'una (650 milyon TL) çıkmış,
bir kısım diğer imalatlarla birlikte sözleşme bedeli tamamlanmıştır.

2 KATI ÖDEME YAPILDI
Sayıştay'ın raporunda ihalelerdeki imalatların değerleri ve ödemeleri ayrıntılı şekilde yer aldı:
“Yükleniciye yapılan KDV ve fiyat farkı hariç 658.5 milyon TL hakediş ödemesi karşılığında gerçekleştirilen imalatların maliyet değeri 231 milyon TL'dir ve bu imalat karşılığında 658 milyon TL (2.8 katı) ödeme yapılmıştır.
İdarenin, ihalenin yapılması ve işin yürütülmesi sırasında gerekli önlemleri almaması nedeniyle, sadece bu yapım işinde maliyetinin (658.524.794,51 TL – 231.865.978,14 TL) 426.658.816,37 TL üzerinde ödeme yapılmasına neden olunmuştur.”


* * *


"Siz, haddi aşan kimseler oldunuz diye
sizi Kur'an'la uyarmaktan vaz mı geçelim?"
(Zuhruf Suresi: 5)